25 september 2014

Gamla retrotapeter som fått nytt liv...

Här kommer några bilder från den andra hallen med gamla retrotapeter som fick nytt liv. Jag har ju också en förkärlek till West Germany vaser, ja jag samlar på det också :) Det var lite lättare att hitta dem på loppis och secondhand för några år sedan än vad det är nu. Vet ni att allt som man har mer än tre saker av samlar man på...ett gammalt talesätt och det finns ett till som nu har nått fram till våra ungdomar, jag sa till min yngsta son igår - tycker du inte att det räcker med en bil var på gårdsplanen istället för att du ska ha tre, han tittade på mig och sa - Den som har mest när den dör vinner! JA vad ska man säga om det ;)

12 kommentarer:

Petra sa...

Förbaskat snyggt!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då blir du svårslagen när det gäller dom vaserna och mandelkvarnar...
Gillar dina färgkombinationer.
Kramar/AM

Vardag och flärd sa...

Det är så härligt att se färger, det gör gott vid sinnet!
Inte alls konstigt att dina barn samlar, de har fått ett arv från sin mamma!
Ha en fin kväll!
Kramar Eva

Anette sa...

Tycker mig känna igen tapeterna från uppväxten, i alla fall hade vi nog något liknande :)

Ha det gott!

Annica sa...

Jag känner också igen tapeten. Tänk så många fina retrotapeter vi slängt, jag blir galen då jag tänker på det. Vi har haft färghandel och måleri i familjen sedan 60-talet. Allt har sin tid...
/Annica

Rost och rädisor sa...

Blir så glad av den tapeten! Perfekt i en hall. Har inte karlar en tendens att samla på ganska stora saker... Mitt problem är att utrymmena aldrig räcker till. Det går inte att klämma in ett enda skåp till.
Allt gott
Anette

Christina sa...

Snyggt! Färgerna tar mig tillbaka till 70-talet. Härligt :)
Kram

Mittgodastefinaste sa...

Så läckert!

Happy friday!

Kram Jenny

Emilia sa...

Jättesnygg tapet! Och vasen!

Signes sammensurium sa...

Morsomme kommentarer der ja. Så fine farger, og flott krakk du har trekt om.
Ønsker deg en herlig helg!
Klem fra Signe.

House and Garden by Bia sa...

Så coolt...och så den lejongula urnan till...tummen upp ;)
Kram bia

Anonym sa...

En liknande tapet hade jag i mitt tonårsrum på 70-talet, så vackert! Vilka mysiga bilder du visar, alltid, Kram/Rita