4 november 2013

Jag ska ut i skogen en tur till...

Jag köpte på mig ett nytt gäng hyacinter igår, de som jag köpte för lite mer än en vecka sedan är precis utslagna och som vackrast nu. Om man är känslig för doften så passar det bra med de vita som inte doftar så starkt. Jag ska ut i skogen en tur till och ta lite mossa, kom precis tillbaka från en liten runda nu och eftersom lilla valpen följer med så blev det ingen lång tur, men hon pinnar på bra och följer efter de andra hundarna. På tal om mossa så får vi tänka på att plocka försiktigt och inte rensa på stora områden utan ta lite fint på flera ställen...eller kan man ju med gott samvete plocka upp den mossan som vildgrisarna bökar upp och det kan vara på väldigt stora områden. Ha en bra dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt att gå ut i skogen & ljuvligt med Hyacinter - Hade ingen aning om att de Vita doftar mindre så tack för den info/Kramar <3

Vardag och flärd sa...

Ha en fin skogstur!
Kramar Eva

Prinsessorna på Bellevue sa...

Kloka tips och jag antar att hyacinterna ska vara i din vackra terrin...

Kraam
Petronella

jennie sa...

Hyacinter är så vackert! Och så mysigt att gå i skogen.

Tack fina du :) Och visst verkar bärsjalen härlig.. längtar så!

Ha en fin måndag <3 Jennie

Madame Edith sa...

Och du har väl skogen ganska nära, lyxigt!

Kram Madame Edith