12 april 2013

Litet vitt hantverk...

Jag ska inte skriva om de röda tallrikarna, för det vet ni ju redan, att jag gillar dem.
Det är de små fina handgjorda dukarna som man kan hitta på loppis och secondhand för en femma eller en tia. Underbara att ha lite hur som helst i dukningen, under tallriken, emellan tallriken, ha dem lite huller om buller på bordet, som ett smycke bland kaffekopparna och så lättskötta. Har det kommit kaffefläckar så koka upp vatten och lite tvättmedel i en kastrull, lägg i dukarna och låt koka en stund. Med lite fantasi så kan man skapa de finaste saker med dessa små dukar.

6 kommentarer:

Marianne sa...

Ja dom är både söta och användbara.
Jag brukar sätta en glasburk på mitten och så viker jag upp duken runt om och klär in burken med duken och knyter ett fint band eller snöre högs upp -vips har man en alldeles underbar liten ljuslykta!:)
Ha en skön fredag!
Kram

OddStyle.dk sa...

Skønt med håndværk der både ser fint ud og er anvendeligt i hverdagen :-)

Ha´ en skøn weekend - kram OddStyle

Vardag och flärd sa...

Ja, små virkade dukar kan man ha till mycket, jag har limmat på några tråkiga lampskärmar, det blev riktigt bra. Och så är det ju hantverk!
Ha en fin fredag!
Kramar Eva

Sirpa sa...

Så fina de är och tack för tipset!
Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

Jenny sa...

Hej Anna!
Gillar ditt röda porslin!

Såna där söta små dukar ska jag kika efter hos mamma, hon har en hel del efter mormor som virkade i parti och minut:)

Ha en skön helg!

Kraam Jenny

Villa Frejas bokblogg sa...

I pysselsammanhang har jag hemskt dålig fantasi. Men visst är de söta, de fina små spetsdukarna.
Kram.