9 mars 2013

Lite kultur från loppisrundan...

Ja det blev en lång iskall loppisrunda idag, herrejisses vad vädret slog om med isiga vindar och snö. Jag hittade en hel del och visar nu lite kultur. Jag är extra svag för Sameland och hittade ett helt gäng gamla tygmärken tror att de kan vara från 60- talet. Näver, ja ett gäng på 24 stycken servettringar och ser ni vad fina de är. Jag tänker inte använda de som servettringar utan till något helt annat. Min hjärna ska bara programmeras för den uppgiften så sinom tid visar jag detta. Nu ska jag titta på mina märken från Lappland tillsammans med min man, ja just det han är därifrån :)

4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Är din man från Lappland måste detta vara nostalgi för honom! När jag kommer in på vår second hand brukar det samtidigt komma in en lappländska och hon ropar - finns det nån sameslöjd idag? Tyvärr är det inte så ofta hon gör några fynd.
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilka fynd och vad roligt för din man som kommer från Lappland också. Jättefina saker och vad spännande att se vad du tänker göra med servettringarna!

Kraam
Petronella

Anonym sa...

Ska bli spännande att se vad du hittar på med dina servetringar :) Kram från YStad

G:a Affären sa...

Du är så härligt kreativ och finner nya användningsområden så det blir spännande att se vad det blir av servettringarna.
Kul med dina samefynd och dubbel glädje att dela det med din man!
Den gula bollfransen passar ju bra nu till påsk!

Kramar
Cia