12 februari 2013

Röda allmogemålade saker...

Det var något hos mig som gjorde så att dessa röda mini trätofflor fick följa med mig ut från loppisen. Så små och målade i finaste allmogemönster. Det är ett par souvenir trätofflor från Säter och de ska få en bra plats någonstans, dock inte hängandes utan ihop med något annat. Jag är lite svag för röda allmogemålade saker och då är min favorit pepparkvarnen. Den har jag också köpt på loppis, men det var ett bra tag sedan. Broderiet med fågeln...Ja håll i er, det har jag köpt på secondhand för en tjuga, färdigt och klart. Det kommer nog att bli något annat, som det mesta här så dyker det upp i ett, eller ihop med något annat material.

6 kommentarer:

Fru Vallmo sa...

Helt fantastiskt vad du hittar och visar upp alltid!
Kram

Unknown sa...

Ljuuuvligt,en sån vacker röd färg på dina saker...:))) Älskar't.........

Önskar dig en härlig dag...Kraaaaam!!

Maria sa...

Vilken otroligt vacker, röd pepparkvarn! :) Hemma hos oss är den röda favoriten en gammal gjutjärnsgryta som vi ärvt efter mina morföräldrar. Den används flitigt när vi lagar grytor och stekar.

Apropå brödlådan tänker jag att det snart är alla hjärtans dag... Och tycker man att det är något att fira, så kan ju en brödlåda vara en fin present! ;)

Fin dag till dig!
Kram♥

Elna sa...

Vilka bedårande tofflor. Broderiet är jättefint och 20 kr är otroligt billigt med tanke på allt arbete som ligger bakom.

Kramen

Anonym sa...

Wow...vackert ♥
/Kram

Sirpa sa...

Hej! Va fina saker du har hittat! Jag hade ingen precis lycka på min loppirunda idag:/ Önskar dig en trevlig tisdag!
Kram Sirpa