6 februari 2013

En samling gamla burkar...

En samling gamla ira burkar från Denmark. Det finns olika varianter på storlekar och form på dessa burkar. Men så vackra med sina rosor. Jag brukar fylla mina burkar med diverse tillbehör som broderigarn och i de små har jag nubb. Ja ni hör ju själva vilken salig blandning. Burkarna har säkert bott här i tjugo år, alla från olika ställen och jag vet ej när de kom ut på marknaden. Men gamla är de i alla fall. Sen finns det en svart platt, lite större, nästan storlek som en chokladkartong och den finns på säkert förvar i vårt kök. Det var så att när vi renoverade köksdelen så trillade den ner i ett utrymme mellan en vägg och ett skåp. Hur den hamnade där är en annan historia, men den blev kvar och lite spännande är det allt. Nu kan man ju undra hur gammal ska den plåtasken få bli :)

4 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Å Anna så ljuvliga! Jag har väntat på att du skulle visa dom! Det är ju samma som min. Hoppas jag hittar en liten nån gång som kompis till min stora :) De små var så söta.
Ha en fin onsadg vännen.
Kram Agnetha

Vardag och flärd sa...

Anna, vilka vackra rosburkar, det är barndomsminnen för mig! Och även bilderna med bokstäver och siffror.
Är du säker på att det inte finns nåt värdefullt i burken som ramlat ner bakom skåpet?
Ha en fin dag!
Kram Eva

Annas röda stol sa...

Eva, ja något var det säkert i den, men vi vet ju hur spännande det är att hitta små minnen :)))

Johanna sa...

Men så tjusiga!