7 januari 2013

Chocka mig själv...

Idag kände jag för att chocka mig själv, så då fick det bli orange tema och det kändes helt okay så här efter jul. Ja skämt åsido...så kan det bli. Nu till något annat, min gamle hund har varit sjuk sen i Lördags. Han är tio år och annars pigg. Lite dement är han visserligen och går ofta på fel håll. Nu har han bara druckit vatten och ser så ledsen ut. Men så idag kom jag på att här ska bakas en sockerkaka för det är det bästa han vet. Vill han inte smaka så får det bli en runda till djurdoktorn. Han visade inget intresse under själva bakningen, men sen så fick han glimten i ögat och smaskade lite sockerkaka. Så nu ser han faktiskt lite piggare ut. Uppgradering: Gamle hunden är nu mycket piggare, han har ätit annan mat oxå. Nosen är uppe och svansen viftar :)

11 kommentarer:

Black Iris sa...

Vilken fin historia.. De kan verkligen se väldigt sorgsna ut våra hundar.. Skönt att din piggnade till igen..

Kram Maidi

Vardag och flärd sa...

Du ska nog ta din hund till doktorn och kolla honom, han verkar ju inte må riktigt bra - även om sockerkakan hjälpte lite.
Så fina bilder och orange är ju faktiskt fint i lagom dos!
Ha det fint och hoppas hunden blir pigg!
Kramar Eva

LOPPISLIV sa...

Vad skönt att vovven mår bättre, man vill ju att de ska ha så bra som möjligt på ålderns höst :-))

Söta dalahästar på ditt bord!
Ha en fin start på veckan :-)
Kram Paula

Rapport till Vänfors sa...

Ha ha, chocka sig själv minst en gång om dagen och jag tror vi lever längre.
Men lille vovgubben...inte roligt när ens djurkompisar inte mår riktigt bra:( Tur det vankades sockerkaka, men ett besök hos farbror doktorn kanske inte vore fel?
Fast ni i familjen känner ju vovgubben bäst.
Kram Annika

Elna sa...

Vad skönt att din hund piggnade till igen. Så fint med det orange och dalahästar är så speciellt. Jag har en på vinden från 1955.

Kramen

Annas röda stol sa...

Tack för alla fina ord, när djuren inte mår bra så blir vi oroliga och påverkade. Min gamle hund går på hälsokontroll och det är inte så allvarligt om de inte äter på några dagar bara de får i sig tillräckligt med vätska. Men nu har han både ätit , kissat och skällt på vildgrisarna i skogen. Kramar Anna

G:a Affären sa...

Det är så oroligt när våra djur blir dåliga, så skönt att den blev piggare! Något som är livsfarligt för dem är grisarna i skogen! De tar lätt kål på en hund, vi har dem nu här i skogarna och det har ställt till det för oss. Att skälla på dem är helt ok!
Jag hittade hit genom din kommentar om brickan, tack! Om du vill se hela brickan kan du kika in i augusti-12 under rubriken äntligen fredag.
Nu ska jag kika lite mer hos dig, jag blir så nyfiken.

Kram
Cia

CreandoPhoto sa...

Så skönt att det bara var sockerkaka så om saknades. Inge roligt när de är dåliga ju...

Kramar till er!

A House With A View sa...

Ååååh vilka vackra foton!!! Dalahästar har jag med men inte den suuuperfina vasen, sååå vacker - vill ha!!

Men vad tråkigt med din hund, hoppas han kryar på sig...

Stöööörsta kraaaaaaaaamen aka

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Herlig røde detaljer Anna:) Så godt at hundevennen din er litt piggere igjen,man er jo så glad i disse små <3 ønsker dere alle en herlig dag!
Klem

http://hannaskrypin.se sa...

Skönt att han blev lite piggare. Fint med orange.