29 december 2012

Att få igång inspirationen....

När jag försöker få igång lite inspiration till att skapa något, så använder jag mig rätt ofta av det som finns runtomkring. Det kan vara färgburkar och prover på färgnyanser. Men mest är det porslin,böcker och garn. Allt det där finns ju redan hemma. Många gånger så hamnar dessa saker på samma bord och blir kvar ett tag. På så sätt ser jag sammansättningen varje dag och kan då byta ut något. Det kan vara att lägga till en annan färg på garnet eller tillföra en textil.

2 kommentarer:

Hanna sa...

mattor här under.
Ha en fin lördag!
kram
Hanna

CreandoPhoto sa...

Smart sätt att få inspirationen att vakna. Jag behöver något sånt nu tror jag. Eller så äter jag tills allt julgodis är slut först. Sen får ju det vackra plats på borden igen :)

Kramar